Robertas.M parašė:
Giedrius.B parašė:
Sveiki.
Pasižiūrėkit į nuotraukas. Mano draugas nusipirko LiFePO4 akumuliatorių (mėlynas).
Juo kemperyje pakeis esamą 200 Ah švininį (juodas).
Švininis (juodas) sveria 60 kg
Naujasis (mėlynas) sveria 10 kg.
Gabaritų skirtumą matote nuotraukose, kurias jis padarė iš dviejų pozicijų, kad tiksliau pamatytumėte skirtumą.
Švininiam akumuliatoriui yra 2 metai, talpa 200 Ah, tačiau padarius iškrovimo testą prietaisai suskaičiavo tik 54 Ah (nieko nuostabaus, nes niekam jau ne paslaptis, kad net nauji švino akumuliatoriai realios talpos turi 2 kart mažiau, nei parašyta).
Prieš kelias dienas su tais pačiai prietaisais padarėmė mėlyno akumuliatoriaus testą.
Kaip manote, kiek Ah suskaičiavo prietaisas mėlynam akumui?
Prizo nebus, nebeturiu, viskas 'suvartota'

)))
Nekankinsiu, atsakymą parašysiu po paros
Nors ir kaip viliojančiai atrodo aš dar vis prieš jų nsudojima kemperiuose, ištrauka iš gminijos straipsnio apie juos:LFP akumuliatorių trūkumaiBe visų išvardintų privalumų, ličio akumuliatoriai turi ir trūkumų. Celių balansavimo poreikį ir įtampų stebėjimo būtinybę jau aptarėme. Dar reikia paminėti, jog suveikus žemos įtampos apsaugai, būtina, ilgai nedelsiant, pasirūpinti akumuliatorių įkrovimu, nes jeigu akumuliatorius išsikraus iki nulio, jis suges. Suveikus žemos įtampos apsaugai, 100 Ah talpos akumuliatorius dar turi 1Ah rezervą (200 Ah akumuliatorius – 2 Ah rezervą). Išsekus šiam rezervui net 10 mA dydžio iškrovimo srovė per aštuonias dienas gali negrįžtamai sugadinti 200 Ah talpos akumuliatorių.Kitas trūkumas, tai akumuliatorių įkrovimo apribojimas žemoje aplinkos temperatūroje. LFP akumuliatoriuose sukaupta elektros energija galima naudotis plačiame temperatūros diapazone – nuo -20 0C iki + 50 0C, tačiau krauti šiuos akumuliatorius leistina tik teigiamoje temperatūroje. Įkrovimas privalo būti sustabdytas, jeigu aplinkos temperatūra nukrenta žemiau +5 0C. Todėl LiFePO4 akumuliatorius būtina laikyti patalpoje, kurioje aplinkos temperatūra niekad nenukrenta žemiau 0 0C.
Ar čia pasenusi info ir viskas dabar kitaip? O gal žiema keperio nenaudosit? Prašau išduoti paslaptys.
Labas Robertai,
Paslapčių čia nedaug, beje aš pats stebuklais netikiu ir sutinku, kad LiFePO4 akumuliatoriai turi ir pliusų, ir minusų.
Tikriausiai kiekvienam svarbu pliusus ir minusus įsivertinti ir tik tada priimti sprendimą.
Aš nei agituoju, nei atkalbinėju nuo šių akumų. Tik noriu pasidalinti informacija ir savo nuomone.
Pas mane kemperyje šiuo metu stovi du pusgyviai akumuliatoriai, kurių kiekvieno atskirai talpos pritrūkdavo, bet du "lavonėliai" katu su elektros poreikiu susitvarko. Abu kažkada pirkau naujus, mokėja brangiau, kaip už gerus, tačiau pabaiga tradicinė - neturiu jie tiek talpos kiek rašo, o ir ta kurią turėjo nauji, per metus-du smarkiai sumažėjo. Todėl sau priėmiau sprendimą, kad šį sezoną dar du "lavonėliai" ištemps, o po to galvosiu ką daryti. Visą šį laiką stebėsiu draugo akumuliatoriaus elgesį, pliusus ir minusus, ir tik po to pirksiu. Jei tikėti tuo ką kalba pardavėjai - LiFePO4 yra super sprendimas. Gal ir taip. Po sezono matysiu.
Esu matavęs, kad mano du "lavonėliai" kartu sujungti turi apie 40Ah (gamykliniai duomenys 95 ir 100 Ah!!), kurių man užtenka, todėl stebiu kainas LiFePO4 akumuliatorių, kurių talpos apie 50 Ah.
O dabar perbėgsiu per Roberto pastabas dėl minusų:
- "Celių balansavimo poreikis ir įtampų stebėjimas" - išpręsta pilnai, nes visi šie akumai turi balansyrus jau iš karto. Šis klausimas aktualus, jei pats gaminiesi tokį akumuliatorių pats.
- "Suveikus žemos įtampos apsaugai, būtina, ilgai nedelsiant, pasirūpinti
akumuliatorių įkrovimu, nes jeigu akumuliatorius išsikraus iki nulio,
jis suges" - tai galioja ir švino akumuliatoriams. Jiems nusėdus iki 10,8V prasideda negrįžtami irimo procesai. T.y. ar švino ar LiFePO4 - abiejų tipų akumuliatorius reikia laikyti pakrautus
- "Kitas trūkumas, tai akumuliatorių įkrovimo apribojimas žemoje aplinkos temperatūroje" - čia tikrai minusas rimtas, jei keliaji žiemą. Akumuliatorius negali būti lauke. Sau galvoju, kad jei statysiu LiFePO4, tai dėsiu kažkur į saloną. Vietos jis užima nedaug, negaruoja. Taip išpręsiu šilumos klausimą. Atsilaisvinęs skyrius puikiai tiks sudėti įrankius, domkratus ir kitus "avarinius" daiktus, kurie šiuo metu mėtosi kemperio "garaže", užima vietą ir nervuoja - "gal nesivežti, juk vistiek niekada dar neprireikė?"

)
- dar viena savybė, kurios Robertas nepaminėjo, kad LiFePO4 akumams patinka, kai jie naudojami. T.y. jiems yra sveikiau, kai jie kas kažkiek laiko iškraunami-pakraunami, nei kai jie pilnai pakrauti stovi
- dar viena savybė, kad jie labai greitai pasikrauna ir, jei netinkamas "balansyras", akumuliatorius gali tiek imti srovės/galios iš užvestos mašinos generatoriaus, kad jį gali perkaitinti ar net sudeginti. Šitas klausimas nėra labai pavojingas (nes prieš tai sakinyje tris kart parašiau abejonę) ir sprendžiamas labai paprastai.
Taigi tokie štai minusai. O apie pliusus patylėsiu, kad nesirodyčiau, kad esu labai šališkas